تبلیغات
زیبا وب

زیبا وب
برای تازه شدن، هیچ وقت دیر نیست 
نویسندگان
لینک دوستان
ابر برچسب ها
مرجع كتاب های الكترونیكی دانلود كتابهای الكترونیكی و pdf پی دی اف آموزش علوم دانلود رایگان نرم افزار مفاتیح الجنان با قابلیت های زیر دانلود سرا دانلود نرمافزار یوزرنیم nod32 فال حافظ calende dll download down load دریافت كتاب های الكترونیكی نمونه كتاب ریال زیبا وب زیباوب زیباوب زیبا وب ایرانیان مرجع یوزرنیم ها و پسوردهای دخب32 دانلود تقویم موبایل دانلود كتابهای الكترونیكی فارسی و انگلیسی دانلود نرم افزارهای تقویم برای گوشی و كامپیوتر نرم افزارهای جالب موبایل با فرمت java آموزش زبان انگلیسی برای همه مرجع یوزرنیم و پسورو نود32 دانلود user name و password nod 32 زیبا وب رجیستری كی دانلود نسخه موبایلمفاتیح الجنان java format شرلوک هلمز و تاج الماس دانلود نرم افزار نرم افزار مفاتیح الجنان با فرمت جاوا دانلود 1100 لغت پرکاربرد در اخبار انگلیسی نام کتاب : شرلوک هلمز و تاج الماس eset key pdf دانلود تقویم و سالنامه سال 1389 و 1390 نرم افزار مفاتیح الجنان آنتی ویروس نود32 Expiration time nod 32 English bok book دانلود كتاب هایی در قالب پی دی اف مدیر مدرسه پی دی اف یوزر نیم و پسورد نود 32 دانلود كده ایرانیان Username و Password nod32 دانلود كتاب الكترونیكی فال حافظ كلمات پركاربرد انگلیسی تلفظ صحیح لغات زبا ن انگلیسی ها دانلود كتاب فال حافظ دانلود انواع كتاب الكترونیكی دانلود كتابهای الكترونیكی شرلوک هلمز و تاج الماس عنوان: user name and password nod32 نرم ازار های كاربردی موبایل دانلود فایل های pdf دانلود كتاب های ادبی جهان و ایران دانلود نرم افزار مفاتیح الجنان
پیوندهای روزانه
لینک های مفید

اگرچه شاید کاربرد این نوع املا برای کلاسهایی با کثرت دانش آموز ممکن است مشکل زا باشد لیکن با درایت معلمین ارجمند وبا تغییرات اندکی قابل اجرا بوده و املا با نشاط وآموزش همراه می شود

1- در وقت املا سعی شود جای دانش آموزان را تغییر ندهیم. 

2- دانش آموزان کنار هم بنشینند وحق داشته باشند آرام به یکدیگر تذکر بدهند. (چون بهترین وقت یادگیری همان لحظه ای است که ببینند و درست بنویسند.  )

3- هنگام املا وسط کلاس بایستیم تا صدایمان به طور یکنواخت به گوش همه برسد

4- هنگام خواندن املا در بین ردیفها قدم نزنیم چون سبب حواس پرتی دانش آموزان می شود.

5- املا را با عجله وشتاب نخوانیم

6- وقت وزمان املا را با توجه به متن در نظر بگیریم تا مجبور نشویم پایان آن را به سرعت بخوانیم

7- هیچ وقت زمان املا را بعد از زنگ ورزش یا زمانی که بچه ها به گردش علمی رفته اند، یا حتی در پایان زنگ مدرسه قرار ندهیم.

8- متن املا را از یک صفحه آن هم با خط خود دانش آموز در نظر بگیریم

9- متن املا را از قبل آماده کرده ودر قالب یک داستان یا متنی شنیدنی وقابل درک وفهم دانش آموزان ارائه کنیم.

ضروریات یک کلاس پویا و شاداب در درس املا، اول دوم سوم چهارم پنچم دبستان، آموزش املا، اموزش های اساسی دیكته، آموزش هایی برای تقویت و بهبود املا، آموزش املا، اول دوم سوم چهارم پنچم ابتدایی، طرز تهیه متن املا، جملات املا، ویژگی های دیكته ی املای خوب،

10- از دادن کلمه های دشوار یا کلمه هایی که به گوش دانش آموز نخورده باشد خودداری کنیم

11- سعی کنیم علاوه بر کلمه ها و واژه های کتاب، هر بار چند کلمه خارج از آن، که مترادف و هم خانواده ی کلمات کتاب باشند به دانش آموزان املا بگوییم.

12- قبل از گفتن املا، یک بار آن را با صدایی آرام برای آن ها بخوانیم

13- آهنگ صدا را با توجه به جملات پرسشی، تعجبی، یا امری تغییر دهیم تا املا را بهتر بفهمند

14- در پایان، املا را بار دیگر برایشان بخوانیم تا اگر کلمه ای را جا گذاشته اند، بنویسند

معلم بهتر است متن دیکته را قبل از املا برای بچه‌ها بخواند، ولی بچه‌ها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند.

بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود، یعنی در هر املا کل متن باید سه بار خوانده شود.

7) در روش دیگر به بچه‌ها می‌گوییم روزنامه با خود به کلاس بیاورند دور کلمات خوانده شده گردی بکش.

 

1- از متن املای خود کپی بگیریم.

2- بعد از اتمام کپی آن را روی هر میز قرار دهیم.

3- از روی کپی املا، دانش آموزان املای دوستان خود را تصحیح می کنند

4- از آنها می خواهیم دور کلمه های اشتباه را خط بکشند وصحیح آن را با رنگ دیگری بنویسند

5- کار کنترل و نظارت را، با قدم زدن در کنار هر میز شروع کنیم.

6- در پایان همه ی املا ها را کنترل وبه جای نمره از واژه های مثبت مانند: از سعی شما ممنونم، اگر بیشتر تلاش کنی، موفق تر خواهی بود و. . .  استفاده کنیم.

7- در جلسه ی بعد، دانش آموزان املاهای خود را یکبار دیگر می خوانند وبا کلمه های اشتباه جمله   می سازند.

8- جمله های ساخته شده را روی تابلو می نویسیم.

9- از روی جمله های ساخته شده به کمک دانش آموزان، متن دیگری می سازیم

10- متن های ساخته شده را در کلاس می خوانیم تا زمینه ساز نوشتن انشا شود




طبقه بندی: مدرسه نامه، دانش آموزان بخوانند، معلمان بخوانند، مدیران بخوانند، مطالب آموزشی، روان شناسی، خانه و خانواده، مطالب علمی،
برچسب ها: ضروریات یک کلاس پویا و شاداب در درس املا، اول دوم سوم چهارم پنچم دبستان، آموزش املا، اموزش های اساسی دیكته، آموزش هایی برای تقویت و بهبود املا، اول دوم سوم چهارم پنچم ابتدایی، طرز تهیه متن املا، جملات املا، ویژگی های دیكته ی املای خوب، آموزش دیكته،
[ جمعه 9 مهر 1389 ] [ 05:28 ب.ظ ] [ علی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با سلام خدمت شما دوست عزیز، به زیبا وب خوش آمدید. ما در این وبلاگ سعی در گردآوری بهترین اطلاعات و نرم افزارها را داریم. شما می توانید مقالات علمی، نرم افزارهای جدید موبایل و كامپیوتر، ترفندهای موبایل و كامپیوتر، كدهای جاوا اسكریپت، قالب های زیبا و جدید وبلاگ و ... را در این وبلاگ پیدا كنید. همچنین مطالب جذاب و خواندنی درباره دختران، پسران، خانواده، شعر، داستان، پزشكی، اطلاعاتی راجع به رشته های دانشگاهی و تدریس معلمان عزیز و ... را در این جا ببینید. امیدوارم فعالیت "زیباوب" مورد قبول شما عزیزان قرار بگیره، ان شاء الله.
آرشیو مطالب
لینک های مفید


آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :